Som un
grup de pares i mares d’infants i adolescents diagnosticats de TEA que volem la
plena integració d’aquests infants i joves en l’àmbit social de la nostra
ciutat, especialment l’escolar i el de lleure.
Què és
el TEA?
Segons l'Organització Mundial de la Salut, el
Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) està reconegut
com un Trastorn Generalitzat del
Desenvolupament (TGD) de caràcter crònic i sever, que implica l’alteració
qualitativa del desenvolupament social i comunicatiu i interessos restringits i
estereotipats producte de la rigidesa mental i de comportament.
Els nostres nens, tot i tenir les capacitats intel·lectuals
necessàries, no entenen el món de la mateixa manera que nosaltres. Viuen en un entorn
hostil perquè la majoria de vegades no saben què està passant o per què passa.
Moltes de les dificultats es fan evidents
en les relacions socials que són plenes de convencions subtils i implícites,
d'excepcions i condicionants que la majoria aprenem i apliquem de manera
automàtica. El que per a nosaltres és evident i simple, per a ells acostuma a ser enigmàtic
i molt complex. És per això que són vulnerables i se senten insegurs.
Què volem?
Donar a conèixer i fer visible el TEA per tal d’evitar estereotips i classificacions simplistes.
Reivindicar els seus drets i oferir suport i assessorament a les entitats de lleure i educatives sobre les característiques dels infants i joves amb TEA per evitar el fracàs i la marginació.
Compartir experiències i aprenentatges entre les famílies amb nens i joves amb TEA.
Fer pressió a l’administració perquè es creï un protocol d’actuació a les escoles que faci realitat l’escola inclusiva.
Què volem?
Donar a conèixer i fer visible el TEA per tal d’evitar estereotips i classificacions simplistes.
Reivindicar els seus drets i oferir suport i assessorament a les entitats de lleure i educatives sobre les característiques dels infants i joves amb TEA per evitar el fracàs i la marginació.
Compartir experiències i aprenentatges entre les famílies amb nens i joves amb TEA.
Fer pressió a l’administració perquè es creï un protocol d’actuació a les escoles que faci realitat l’escola inclusiva.
Com treballem?
Fent
recerca i creació de materials que siguin útils tant per a nosaltres com per a les
persones involucrades en la formació dels infants i joves amb TEA.
Organitzant
sessions formatives en escoles, instituts, entitats, etc. amb la
implicació de professionals.
Cercant
convenis entre professionals i entitats.
Fent
difusió de les característiques intrínseques de les persones amb TEA per
fer-les visibles i empoderar-les.
Establint
relacions entre familiars de persones amb TEA i amb altres associacions per
trobar punts en comú i fer-nos forts.
![]() |
Estatuts |